I Nyköping blev det badhus med bastu och bubbelpool.
Efter några påskdagar vid Båven med härligt umgänge och underbar mat kastar vi nu loss.
Nästa delmål är Mönsterås där vi ska träffa Nils!
I Nyköping blev det badhus med bastu och bubbelpool.
Efter några påskdagar vid Båven med härligt umgänge och underbar mat kastar vi nu loss.
Nästa delmål är Mönsterås där vi ska träffa Nils!
Så, det räcker med att påstå att man är på väg till västindien så får man gratis te, natthamn o porter ? Strålande !
Är AIS:en väldigt strömkrävande eller är ni rädda för alltför ingående analyser av hur ni lägger kryssbenen ? Vi nyfikna är ju helt blinda !
Nå, hoppas värmaren fortfarande är i funktion och att inte motorsågsmannen visar sina konster ombord.
Båvner vid Båven passar ju bra! Höhö! (nu fick jag veta varför men ändå kul! Höhö. Ebba hälsar!)
Jo, Steineck, dom sparar nog ström. Säkert för att minska den globala uppvärmningen eller nåt sånt.
Fast vi som är nyfikna på kryssbenen skulle i alla fall inte få veta nåt. För dom kryssar ju aldrig. Elin Alida är en medvindsbåt. Så jag tror att vi kan rekonstuera dom obefintliga AIS-spåren med en linjal mellan dom på förhand angivna way pointsen (Mönsterås, Malmö, Thyborøn, Irländska sjön, Las Palmas, Bahamas), eventuellt med smärre korrigeringar för lite öar och sånt emellan.
Vi kanske kan starta en gissningstävling här på bloggen om deras position när dom slår på AIS:en nästa gång.
Michael